Warto wiedzieć w jakich przypadkach będziemy potrzebować pomocy prawnej. Znajomość swoich praw bardzo ułatwia życie codzienne. Do uporządkowania niektórych kwestii potrzebne jest prawidłowe przygotowanie dokumentacji.
Sprawy życia codziennego
Zdarzają się takie sytuacje w życiu, które wymagają odpowiedniego udokumentowania, jak np.: podział majątku w małżeństwie, sprzedaż nieruchomości, przepisanie działki, założenie spółki czy ustanowienie hipoteki. Wszystkim tym zajmuje się kancelaria notarialna. Rzetelni pracownicy czyli notariusze dbają o zgodności prawne.
Czynności notarialne, których na pewno będziemy potrzebować
Pełnomocnictwa, oświadczenia i poświadczenia
Pełnomocnictwo jest uprawnieniem dla pełnomocnika do działania w imieniu innej osoby – będącej mocodawcą. Oświadczenia spisywane przez notariusza w kancelarii notarialnej dotyczą zapłaty określonych kwot, oświadczenia o poddaniu się egzekucji czy nietypowe zgody np.: dodatkowe wymagane w urzędzie dla małżonków.Poświadczenia natomiast to np.: poświadczenie własnoręcznego podpisu.
Sprawy małżeńskie
W kancelarii notarialnej możemy znaleźć się także w przypadku niezgodności prawnych w sprawach małżeńskich. O wizycie u notariusza będzie decydował podział majątku, umowy majątkowe czy alimentacyjne, spisanie intercyzy.
Nieruchomości
W przypadku sprzedaż nieruchomości, zniesienia współwłasności czy ustanowieniu hipoteki będzie potrzebny notariusz. Wszystkie dokumenty sporządzane są zgodnie z przepisami, a obie strony mają prawo do uzyskania informacji na temat regulacji prawnych oraz wszystkich innych elementów umowy. Ta zasada dotyczy wszystkich czynności notarialnych.
Dokumenty potrzebne do sporządzania czynności
Co po kolei będzie ustalane
Przed rozpoczęciem działań kancelaria notarialna będzie potrzebować różnych dokumentów. Niezbędne dokumenty oraz dane stron muszą być dostarczone do kancelarii przed rozpoczęciem prowadzenia sprawy. Następnie notariusz ocenia, czy dane dokumenty są prawdziwe oraz czy wystarczą do rozpoczęcia poczynań.
Co trzeba będzie przygotować
Każda sprawa wymaga innych dokumentów. Niekiedy po ocenie notariusza potrzeba będzie donieść brakujące materiały.Jednakże każda czynność notarialna wymagać będzie tych samych danych od klientów, jakimi są: imię lub imiona oraz nazwisko, imiona rodziców, numer paszportu lub numer PESEL oraz data urodzenia i miejsce zamieszkania.
Należy pamiętać aby zabrać ze sobą wszystkie dokumenty, aby nie opóźniać działań.
Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na notariuszadamrobak.pl