Inwestorzy, którzy planują zakupić dane przedsiębiorstwo pragną dokładnie go sprawdzić. Oczywistym jest, że nikt nie chce inwestować gotówki w niepewny biznes. Dostarczane analizy i raporty nie zawsze są wiarygodne. Ciężko na ich podstawie ocenić, czy firma jest warta zakupu, czy też nie. Właśnie dlatego stworzono due diligence.

Kondycja finansowa przedsiębiorstwa

Badanie due diligence to nic innego, jak zweryfikowanie kondycji finansowej danego przedsiębiorstwa. Jest to analiza przeprowadzana przez firmę zewnętrzną, która nie jest w żaden sposób powiązana z daną marką. Dzięki temu wyniki nie wzbudzają żadnych wątpliwości. Zwykle takie badanie zlecane jest przez inwestora, który chce kompleksowo sprawdzić stan danej firmy.

Due diligence skupia się przede wszystkim na kondycji finansowej. Oczywiście badany jest również dział handlowy, prawny, podatkowy, czy też technologiczny.

Mocne i słabe strony firmy

Poprzez badanie due diligence można ocenić mocne oraz słabe strony przedsiębiorstwa. Potencjalny inwestor musi ocenić ryzyko, jakie generuje przejęcie interesującej go marki. Być może wszelkie nieprawidłowości są wynikiem błędów popełnianych przez obecny zarząd, czy też brak budżetu. Warto podkreślić, że opisywane badanie nie jest audytem. Tutaj nie sprawdza się wybranego obszaru, a całe przedsiębiorstwo.

Z analizy due diligence korzystają również osoby zainteresowane wejściem w spółkę kapitałową, oddłużaniem, wywłaszczaniem, sprzedażą aukcji itp. Oczywiście może ona być jedynie wsparciem podczas podejmowania ostatecznej decyzji związanej z transakcją.

Bezstronna ocena

Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm oferujących badanie due diligence. Ważne jest to, aby znaleźć prawdziwych ekspertów w swojej dziedzinie. Muszą być to specjaliści bezstronni, którzy dostarczą nam wiarygodne wyniki. W pierwszej kolejności warto sprawdzić jest opinie wcześniejszych klientów. Renoma wybranego przez nas usługodawcy odgrywa tutaj bardzo ważną rolę.

Przed podpisaniem umowy należy również sprawdzić przewidywany czas badania. Może on wahać się od kilku dni do kilku tygodni. Czasami informacje potrzebne są nam „na już”. Cena również odgrywa bardzo ważną rolę. Stawki są mocno zróżnicowane.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here