Sklep internetowy to chyba najbardziej w tej chwili popularny sposób na swój własny biznes. Na założenie własnego sklepu internetowego i działalność w określonej branży decyduje się coraz większa liczba osób. Pomysł pomysłem, jednak zaraz tuż po nim pojawia się pytanie jak to zrobić. I choć tysiące sklepów i ofert znajdziemy przez internet, a wielu z nas korzysta tam z zakupów, tak na prawdę rzadko kto ma pojęcie o tym jak założyć sklep internetowy.

Jak założyć sklep internetowy?

Od czego zacząć, do kogo się zgłosić, jakie poczynić pierwsze kroki w celu utworzenia sklepu, który ma się stać naszym jakby nie było źródłem dochodu. Postanawiamy go otworzyć przecież nie dla zabawy, a dla zarobienia konkretnych pieniędzy. Jak to zrobić, żeby zacząć w końcu działać w tym temacie ? Najważniejsze kroki, jakie musimy poczynić, to wybrać platformę do utworzenia sklepu, zarejestrować domenę i hosting, oraz skonfigurować sklep.

Oprogramowanie sklepu

Platforma do tworzenia sklepu to nic innego jak dobór odpowiedniego oprogramowania. Jest to sprawa każdego z nas, trzeba jednak zwrócić uwagę na profesjonalne wsparcie techniczne, dostępne szaty graficzne, aktualizacje, koszty oraz to jaka jest konstrukcja panelu. Rejestracja domeny, to natomiast nic innego jak określenie swojej nazwę domeny, sprawdzenie jej dostępności oraz realizacja zamówienia czyli zakup. Hosting z kolei będzie miejscem na serwerze, gdzie nasz sklep będzie się znajdował. I jeszcze konfiguracja naszego sklepu, czyli zwyczajnie – rejestracja w której postępujemy zgodnie z kolejnymi poleceniami (należy podać: adres, hasło, telefon…)

Koszty prowadzenia sklepu internetowego

Koszty prowadzenia sklepu internetowegoProwadzenie sklepu i sprzedaży przez internet jest bardzo dobrym pomysłem. W porównaniu do sklepu stacjonarnego, warto uruchomić właśnie tego typu działalność ze względu na kilka czynników. Po pierwsze sklep internetowy wykazuje niższe koszty prowadzenia działalności. To ile kosztuje sklep internetowy a stacjonarny, jednym słowem mówiąc jest nie do porównania. Bardzo duża rozbieżność w kosztach na pierwszym miejscu stawia w dobrym świetle sklep internetowy. Przede wszystkim odpadają tutaj wydatki związane m.in. z wynajmem lokalu czy zatrudnianiem pracowników. Opłaty z tym związane mamy w kieszeni i możemy przeznaczyć na zupełnie inne wydatki, których na początku i tak jest niemało. Sklep internetowy ma jeszcze jedną ważną zaletę – dostęp do szerokiego grona klientów, oraz fakt, że mogą oni robić zakupy przez całą dobę. Zarówno ci polscy jak i zagraniczni nabywcy. Aby być sklepem atrakcyjnym możemy posiadać w nim dowolną ilość towaru, i przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego znów wychodzimy na prowadzenie.

Jak działa dropshipping?

Jak działa dropshipping?Ostatnio modnym sposobem prowadzenia sklepu internetowego stało się prowadzenie sklepu w modelu dropshipping. Na czym to polega? Układ ten działa na zasadzie przekazywania zamówień. Właściciel sklepu nie posiada magazynu, w którym przechowywałby towar. Nie musi go także wysyłać do klientów. Jeśli klient zamówi jakiś produkt w jego sklepie, ten wysyła identyczne zamówienie do hurtowni wraz z danymi klienta. Hurtownia pakuje i wysyła towar w imieniu właściciela sklepu bezpośrednio do klienta. Zyskiem jest tutaj po prostu różnica pomiędzy ceną w sklepie internetowym a ceną w hurtowni. Całość bardzo upraszcza proces prowadzenia sklepu internetowego. Produkty dostępne w hurtowni pobierane są automatycznie za pomocą pliku XML i dodawane do naszego sklepu. Dzięki temu nie musimy się nawet martwić o aktualizację produktów w sklepie oraz sprawdzanie ich stanów magazynowych. Istnieje mnóstwo hurtowni działających w takim modelu. Warto się zainteresować ich ofertą. W niektórych z nich będziemy musieli uiścić określoną opłatę abonamentowa. Jednak wraz ze wzrostem sprzedaży będziemy otrzymywali stosowne rabaty na produkty, które pozwolą nam uzyskać większy zysk. Niektórzy próbują także ostatnio dropshippingu przy użyciu serwisów aukcyjnych z Chin. Należy jednak uważać, gdyż w takich przypadkach wysyłka trwa zazwyczaj kilka tygodni. Poza tym mogą się pojawić pewne problemy związane z opłatami celnymi.

Jak reklamować sklep internetowy

Aby w ogóle zacząć sprzedawać jakiekolwiek towary klienci muszą jakoś dotrzeć do naszego sklepu. Niezbędna jest odpowiednia reklama. Na szczęście internet daje nam mnóstwo możliwości reklamy, niekoniecznie wymagających sporych nakładów finansowych. Dobrym pomysłem jest reklamowanie sklepu w serwisach społecznościowych takich jak Facebook lub w wyszukiwarce Google. Systemy te dają możliwość targetowania reklamy do określonych grup odbiorców, które mogą być zainteresowane naszymi produktami. Dzięki temu taka reklama jest o wiele skuteczniejsza niż tradycyjne wyświetlanie reklam wszystkim użytkownikom internetu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here